Australia, świat, zwiedź ze mną świat
komentarzy 14

DZIENNIKI Z PODRÓŻY – TYDZIEŃ 3

Myślę, że ta myśl o zbyt szybko płynącym czasie będzie mi towarzyszyła za każdym razem, gdy będę siadała do pisania Dzienników. W Australii zamierzamy spędzić rok, może odrobinkę dłużej. A to już nasz 3 tydzień w tym pięknym kraju. Zapraszam na relację!

Jeśli przegapiliście poprzednie wpisy to koniecznie zobaczcie co działo się u nas wcześniej

DZIEŃ 15 – 12.07.2017

Stres mnie zżera od rana, bo dziś o 10 mam pierwszą rozmowę o pracę. Wprawdzie to tylko rozmowa w agencji rekrutacyjnej, ale nadal jest to pierwsza realna szansa na dostanie pracy w Australii. Zatrzymaliśmy się u naszej znajomej, która mieszka pod Brisbane w Ipswich, więc zabieramy się z nią do miasta, gdy jedzie do pracy. Pobudka o 6 i jedziemy!

Rozmowa poszła całkiem sprawnie, zostałam zarejestrowana, teraz tylko trzeba czekać na pozycję, która będzie odpowiadać moim kwalifikacjom i doświadczeniu. Więc nadal poproszę o trzymanie kciuków i pozytywne myślenie!

Powoli kierujemy się do biblioteki, gdzie znów chcemy popracować. Trochę nad blogiem, ale mimo wszystko większość czasu nadal zajmuje nam aplikowanie o pracę. Po drodze mijamy targ warzywno-owocowy, który jak się okazuje pojawia się przy Queen Street co środę. Jest tu sporo owoców i warzyw, których nigdy nie próbowaliśmy, więc jak już w końcu będziemy na swoim na pewno tu wrócę i zaopatrzę się w co ciekawsze okazy.

Przechodzimy przez most i naszym oczom ukazuje się słynny, kolorowy znak Brisbane. Nie możemy nie skorzystać z okazji i nie zrobić sobie tutaj zdjęcia!

Czas leci nieubłaganie i ani się nie obejrzeliśmy trzeba było powoli zmierzać na spotkanie ze znajomą, z którą przed powrotem do domu mieliśmy razem zjeść kolację w Fortitude Valley. Tylko zobaczcie jak pięknie wygląda miasto o zachodzie słońca.

Spacer umila nam rozmowa z Martą Veganamą, która dziś obchodzi urodziny. Raz jeszcze, wszystkiego najszczęśliwszego! Nareszcie mamy chwilę żeby ponadrabiać zaległości, poplotkować, dowiedzieć się co tam w leśnym domku piszczy.

Na kolację wybieramy się do miejsca, które od razu przykuwa nasz wzrok. Coraz częściej dopatrujemy się podobieństw do San Francisco, które tak nam zawróciło w głowie podczas naszej wyprawy do Stanów. I nie chodzi tu tylko o górki i pagórki obecne w całym mieście, ale stare drewniane domki, atmosferę w niektórych dzielnicach, sklepy retro i genialnie urządzone kawiarnie i restauracje. W Australii przykłada się ogromną wagę do designu i widać to na opakowaniach produktów spożywczych, kartkach okolicznościowych czy właśnie w wystroju wnętrz. Poważnie, jestem w niebie!

Alfred and Contance to miejsce godne polecenia. Moja sałatka z kozim serem, szpinakiem, dynią i soczewicą była rewelacyjna! Kolację umilał nam mecz rugby, który był ogromnym wydarzeniem. Od rana widzieliśmy ludzi chodzących po mieście w koszulkach zespołu Queensland, który zmierzył się z zawodnikami z New South Wales.

DZIEŃ 16 – 13.07.2017

Dziś postanawiamy zostać w domu. Czujemy, że potrzebujemy chwili odpoczynku. Śpimy chwilkę dłużej, jemy leniwe śniadanie, a potem wiecie co robimy? Tak! Szukamy pracy!

Poważnie nie wiem kiedy ten dzień zleciał… Nareszcie po 2 tygodniach mamy czas i warunki żeby zrobić pranie, troszkę się życiowo ogarnąć, a wieczorem nawet znajduję chwilę na manicure, pedicure i maseczkę na twarz.

DZIEŃ 17 – 14.07.2017

Dziś w planach mamy szukanie pracy w terenie. Zależy nam na tym żeby znaleźć jakąkolwiek pracę, chodzi o to, żeby po prostu zacząć zarabiać. Z St Lucia dokąd dojeżdża nasza znajoma pierwszy raz ruszamy do centrum na rowerach. W Brisbane całkiem dobrze rozwinięty jest system rowerów miejskich, które za drobną opłatą można wypożyczyć. Wykupiliśmy miesięczny dostęp, który kosztuje zaledwie 5$ (dla porównania jednorazowy bilet właśnie z St Lucii do CBD to wydatek rzędu 4,60$). Pierwsze 30 minut jazdy jest darmowe, do 60 minut płaci się 2$. Należy pamiętać, że w Australii obowiązkowa jest jazda w kasku… Wszystko pięknie, tylko pamiętacie jak wspominałam, że Brisbane jest wyjątkowo górzyste? No to mamy dziś okazję się o tym przekonać na własnej skórze. Z górki jedzie się cudnie! Gorzej jak trzeba pedałować pod górkę. Ale jakoś dajemy radę i po 20 minutach znajdujemy się pod gmachem biblioteki.

Drukujemy CV, wskakujemy na rowery i zmierzamy do dzielnicy, w której już niedługo będziemy mieszkać. Tak nam mija wczesne popołudnie. Lecimy jeszcze na szybkie zakupy, bo dziś gotujemy dla naszych hostów i znów na rowerkach śmigamy do St Lucii. Curry ze słodkich ziemniaków od Jadłonomii to sprawdzony przepis i jak się okazuje wszystkim bardzo smakowała kolacja, którą zrobiłam.

DZIEŃ 18 – 15.07.2017

Sobotę rozpoczynamy aktywnie, bo od 5km biegu w pobliskim parku. Co tydzień organizowane są tu biegi w ramach Park Run, a nasze znajome często w nich uczestniczą, więc i my próbujemy się przekonać do grupowych treningów. Trasa była bardzo fajna i mimo górek biegało się  dobrze. Mam nadzieję, że to będzie bodziec do tego, by znów wrócić do regularnych treningów.

Arek dał czadu i z czasem 19:40 był 5!

Jemy wspólnie śniadanie, plotkujemy, a potem postanawiamy się trochę polenić. Oglądamy nowy serial na Netflixie Przyjaciele z uniwerku (naprawdę fajny!), a potem z polecenia Wojażera sięgamy po dokument What the health. No, to musicie obejrzeć. Film pokazujący jak wygląda w dzisiejszych czasach produkcja żywności, do czego prowadzi spożywanie mięsa i jakie są tego konsekwencje dla naszego zdrowia. Od jakiegoś czasu nie jem mięsa i powoli czuję, że czas, aby przejść na weganizm. Cieszę się, że obejrzałam ten film z Arkiem, którego argumenty przedstawione w filmie również mocno poruszyły. Oboje powoli będziemy dążyć do eliminacji produktów pochodzenia zwierzęcego z naszej diety.

Po południu jedziemy na zakupy!

Po pokonaniu miliarda górek docieramy do sklepu. Kupujemy najpotrzebniejsze produkty na kolację i jutrzejsze śniadanie. Będą naleśniki!

Wieczór upływa nam spokojnie i leniwie, a na ekranie tym razem gości film Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie. Nie pamiętam kto nam go polecił, ale to naprawdę dobre kino! Cudownie był posłuchać języka włoskiego i przekonać się, że nadal sporo rozumiem. Na kolacji spotyka się grono znajomych i w pewnym momencie pada propozycja, aby wyłożyć na stół wszystkie telefony i gdy przyjdzie jakaś wiadomość należy ją przeczytać na głos. Natomiast gdy ktoś zadzwoni trzeba odebrać połączenie w trybie głośnomówiącym. No i już po chwili okazuje się, że jednak każdy z przyjaciół ma jakiś sekret, który raczej wolałby zachować dla siebie.

DZIEŃ 19 – 16.07.2017

Kiedy byłam dzieckiem w niedzielę moja mama na śniadanie serwowała naleśniki. Dlatego żeby nieco porozpieszczać naszych hostów rano przygotowuję ciasto, a potem cierpliwie smażę placuszki. To niesamowite jak pewne smaki potrafią przypominać konkretne wydarzenia, osoby, miejsca.

Pogoda dziś tak dopisuje, że aż żal tego nie wykorzystać. Wyciągam leżaczek, zabieram książkę i po prostu leniuchuję na słońcu. Taki tam zimowy dzień, gdzie temperatura osiąga 24 stopnie.

Ostatnio skończyłam trzecią część sagi o Chyłce Remigiusza Mroza, a teraz zaczytuję się w Szczęśliwej skórze Adiny Gregorie. Autorka tylko potwierdziła moje obawy, które wzbudziła we mnie moja kosmetyczka, iż mogę być uczulona na nabiał i stąd moje problemy skórne. Cóż, wszystko na niebie i ziemi wskazuje, że jednak ten weganizm to moja ścieżka.

DZIEŃ 20 – 17.07.2017

Od rana poruszenie, bo jedziemy do miasta, aby nareszcie przejść się po knajpkach i restauracjach na West Endzie i South Banku. Powiem Wam, że te spacery to niezły sposób na to, aby lepiej poznać miasto. West End to taka hipsterska dzielnica, pełna ciekawych kawiarni i restauracji. Dużo tu międzynarodowych wpływów, wystroje wnętrz zachwycają. Sporo tu sklepów z używaną odzieżą i sklepów vintage. Jednak prawie w każdej odwiedzonej miejscówce słyszymy, że nie szukają nikogo do pracy.

Kiedyś pewnie załamałabym ręce, zasmuciła i zdenerwowała się. Dziś jednak na poszukiwanie pracy szłam z nastawieniem, że gdzieś tam przecież musi czekać dla nas miejsce. I wiem, że może zdarzyć się, że zajmie to chwilkę dłużej niż tego byśmy chcieli, ale koniec końców ułożymy tu sobie życie.

W jednej z kawiarni pani zaprasza mnie na przyszły tydzień na dzień próbny. Pozytywne nastawienie daje rezultaty!

South Bank to zdecydowanie bardziej nowoczesna dzielnica, mimo że oddalona zaledwie kilka kroków od West Endu. Znajduje się zaraz nad rzeką, skąd rozpościera się piękny widok na CBD. Przy głównej ulicy ciągnie się szereg restauracji, w których chętnie przyjmują od nas CV. Mam nadzieję, że bynajmniej nie po to, żeby je zaraz potem wyrzucić do śmietnika! No cóż, trzeba czekać i liczyć na to, że ktoś niebawem się odezwie.

Zmęczeni powoli kierujemy się na kampus University of Queensland skąd wracamy do domu w Ipswich. Wieczorem mamy dodatkowego gościa, gotujemy, wypytujemy o australijskie zwyczaje, dużo się śmiejemy. Strasznie lubię taką atmosferę w domu. I choć zapierałam się rękami i nogami, że już nie chcę mieszkać z innymi ludźmi, że lubię prywatność i to że mamy dom dla siebie to te ostatnie kilka tygodni było naprawdę fajnych. Długie rozmowy, wspólne posiłki to coś za czym tęskniłam.

DZIEŃ 21 – 18.07.2017

Dziś zostajemy w Ipswich żeby trochę popracować. Po śniadaniu zaczynamy pracę w ogrodzie, bo obiecaliśmy pomóc z niesforną palmą, której nasza znajoma chce się pozbyć. Na początku myślałam, że poskradała zmysły – pozbywać się palmy? Uwielbiam palmy, od razu przywodzą mi na myśl wakacje. Jednak w ogrodzie palm jest pod dostatkiem, a ta to podobno palma a’la chwast, która nie dość, że ma kolce to jeszcze źle wpływa na glebę.

No więc zabieramy się za robotę. Arek chwyta za piłę mechaniczną, ja wykonuję jego polecenia i podczas gdy on wycina klin ja naciągam liną drzewo tak, aby nie spadło na pobliski płot. Więc oficjalnie zostałam asystentką drwala. Przy okazji nieco ogarniam w ogrodzie, zbieram suche liście, grabię. Przyznam, że marzę o swoim kawałku zieleni za domem, a takie prace mnie uspokajają.

Ani się nie obejrzeliśmy, a czas na obiad. Po nim oglądamy ostatni odcinek serialu, który zaczęliśmy w niedzielę – Marcella. Kurde! Netflixie, jak ty to robisz, że wszystko co wychodzi spod twych skrzydeł jest takie dobrze? Chyba najlepszy serial kryminalny jaki widzieliśmy. Trzyma w napięciu od pierwszych minut, a i historia i bohaterzy niebanalni. Akcja dzieje się w Londynie więc do tego dochodzi przepiękny brytyjski akcent.

A potem to już tylkooo praca. Arek programuje, ja siedzę nad zdjęciami i blogiem. Takie miałam zaległości, że odpisywałam na komentarze sprzed miesiąca… Taki wstyd!

No i proszę bardzo 3 tydzień za nami… A dopiero co pakowałam walizkę… Podoba Wam się Brisbane? Wpadlibyście tutaj w odwiedziny?

PS. Uprzejmie donoszę, że codzienna relacja z podróży znajduje się na Insta Stories na moim Instagramie. Ostatnio nawet się przełamałam i mówiłam coś do Was!

Filed under: Australia, świat, zwiedź ze mną świat

by

Od niedawna mieszkam w Australii, gdzie najprawdopodobniej spędzę kolejne 2 lata. Na razie zatrzymaliśmy się w Brisbane, gdzie mieszkamy w uroczym, drewnianym domu, pracujemy i poznajemy miasto i okolice. Australia to miejsce, w którym można być naprawdę slow i staram się tu chłonąć każdą najmniejszą chwilę. Kocham podróże i staram się wyjeżdżać tak często jak to możliwe czy to za miasto czy na drugi koniec świata. Przeżywam ogromną fascynację ideą slow life i z chęcią Wam opowiem o tym jak zmieniam swoje życie oraz otaczającą mnie rzeczywistość.

• Jeeej! Wieść o weganizmie niezwykle mnie ucieszyła! Ale się Polacy robią ekologiczni i świadomi! „Dobrze się kłamie…” mnie również zachwycił pomimo nieznajomości włoskiego.

• Ciekawa jestem, czy na tych targach owocowo-warzywnych można kupić ten śmierdzący owoc, kurcze, zapomniałam nazwy, ale znajoma, która mieszka na Laosie kiedyś go przywiozła (tam jest bardzo popularny) i jego degustacja była wielką sensacją 😉

• Ale mnie zaskoczyłaś! Czy chodzi o duriana? Nigdy go nie jadłam, ale tak mnie zaintrygowałaś, że chętnie bym spróbowała. Będę wypatrywać!

A jak Tobie smakował?

• O, właśnie! Nie umiałam sobie przypomnieć tej nazwy 😉 Dla mnie smakował
        jak lekarstwo, ani dobrze, ani źle, tak mdło i farmaceutycznie, ale
        podobno każdy ma inne wrażenia smakowe w przypadku tego owocu.

• justti | www.hungryformore.pl

Ale fajnie, tak pozytywnie! Podziwiam za to nastawienie w szukaniu pracy – po co od razu się dołować i narzekać, jak można pochodzić, popytać, poznać miasto, a przecież gdzieś tam na pewno jest dla Was miejsce! Oby tak dalej 🙂
    Zapisuję sobie polecone przez Ciebie seriale. Ja na Netflixie obejrzałam ostatnio „Ania, nie Anna” i „Telefonistki” i bardzo polecam oby dwa seriale. Uprzedzam, że to nie kryminały hehe 🙂
    Dobrze, że przewija się u Ciebie to jedzonko – ja typowy foodies czuję się zainspirowana do zrobienia naleśników w niedzielę! Tak po prostu 🙂 Muszę też odkurzyć domowej roboty dżemiki, by zrobić miejsce na nowe 😉

• Nie ma miejsca na dołowanie się! Jesteśmy w słonecznej Australii, gdzie nie można się smucić 😉

Anię z Zielonego Wzgórza zaczęłam oglądać, ale ostatnio oglądam tylko coś z Arkiem, a to zdecydowanie nie jego klimaty więc muszę trochę poczekać 😀 Telefonistki sobie zapisuję 🙂

• Powodzenia ze znalezieniem pracy, na pewno szybko coś fajnego znajdziecie! Chyba mnie właśnie przekonałaś do spróbowania Netflixa 😀

• Dziękuję! Najnowsze wieści są takie, że dostałam pracę! O wszystkich szczegółach napiszę w nowych dziennikach.

Wypróbuj sobie, na miesiąc można za darmo 🙂

• Zdziwiłaś mnie tym wpisem. Jak to możliwe, że minął już tydzień od poprzedniego?! 😉

• Ja nie mogę uwierzyć, że dziś znów siedziałam nad dziennikami. Boję się, że ten rok przeleci tak szybko…

• Ale tam pięknie i słonecznie! Trzymam kciuki za znalezienie pracy, z Waszym zaangażowaniem pewna jestem że już niedługo się uda! Pozdrawiam z Polski!;)

• Właśnie piszę najnowsze dzienniki, gdzie przemycam zarówno te złe jak i dobre wieści 🙂 Zdradzę, że udało mi się znaleźć pracę!

• olita

Ale extra news ze powoli bedziecie sie starac wyeliminowac produkty odwierzece!trzymam kciuki!poza tym w autralii to raczej later bo tam duzo opcji vegan(tzn z tego co widze na social media I od kolegii z pracy kt jest Aussie) plus wiem tez od znajomych kt tam mieszkaja,ze Aussies(jaki to dlugie slowo po polsku-Australijczycy OMG!)lubia wszystko co organic I sustainable wiec love!powodzenia z praca(tzn moze jak doczytam post do konca to sie okaze ze juz macie!bo ocywiscie I got excited when u mentioned u would try to give veganism a ho!)

• Już od dawna ta myśl kołotała mi w głowie, a względy zdrowotne przeważyły szalę. Nie stanie się to z dnia na dzień, ale to proces, który już się rozpoczął.

To prawda, w sklepach tutaj prawie wszystko jest organiczne. Dostęp do żywności od farmerów też jest dosyć łatwy. Często w wielu miejscach w mieście organizują markety w ciągu tygodnia i w weekendy, gdzie można kupić świeże warzywa i owoce.

Ja też byłam w szoku, że angielska produkcja może być tak dobra! Cieszę się, że Marcella wciągnęła i Ciebie 🙂

Pozdrowienia ze słonecznej Australii!